Так, сьогодні підбиваємо підсумки першого місяцю роботи сторінки. Ну а головний результат ось такий:
Але є і інші цікаві моменти, про це далі.
Цей текст, звісно, мав би стояти тут. В ряду з іншими п'ятницями: 1, 2, 3. Але... Але він потребує більше місця та й більш досконалого чи то розвинутого форматування. Тому ставимо його на блозі, а ще додаткова зручність в тому, що можна показати деяким колегам та Фейсбук-друзям оцю різницю: текст в ФБ і текст на сайті. Чи на блозі? Ну от ще одне питання, про яке варто подумати й поговорити, але то вже на дозвіллі, а нам працювати: підвести підсумки місячної роботи спільноти. Роботи? Я насправді думаю, що це робота, хоч, звісно, зі мною погодяться не всі. Отже, берімося за аналіз і осмислення результатів.1. Підвалини
Так, існують дві тези, що їх я з самого початку мав на увазі як засадничі.
А. Вислів про те, що кого нема в Фейсбуці, того взагалі нема, стосується не тільки людей, публічних осіб. Так само і певних соціальних явищ, як от лібералізму. То як лібералізм в Україні є, тоді він має бути і у Фейсбуці? А як його там нема...
Б. Бути тільки у ФБ сьогодні замало, потрібен кластер (от пояснення цього терміну на прикладі школи). А для осягнення такого стану потрібні люди - модератори. Відтак теза А набуває подвійного сенсу: навчально-мотиваційного. Ну з першою частиною більш зрозуміло: щоб навчати людей бути модераторами, треба їх до того навчання залучати, є для цього всі можливості. А от щоб вони того захотіли... Тут, мабуть, треба покладатись на якісь філософські чи морально-етичні принципи, ідеї? Не знаю, але відсутність визначеності в цій частині, мотиваційній, не відміняє першу частину - навчальну. То як приблизно ясно, що треба робити, треба рухатись, а деталі вже віднайдемо в процесі.
2. Спільнота
… є інструментом реалізації тези А. Члени спільноти беруть участь в її діяльності на різних рівнях, які ми подаємо далі в порядку зростання їх цінності для спільноти чи рівня активності самого учасника.
2.1 Членство
Бути членом спільноти - це вже робити щоденний внесок у збільшення її авторитету і впливу в Мережі. Так, внесок цей мінімальний, але реальний і, що важливо, саме повсякденний. А ще так (і тільки так) створюються умови для подальшого можливого просування до більшої активності - як учаснику це буде цікаво.
2.2 Поширення в Мережі
Поширення повідомлень спільноти сприяє збільшенню учасників і просуванню ідей лібералізму. Те саме стосується запрошенню до спільноти ФБ-друзів. От вже якась дія. Практичний внесок. Епізодичний, але конкретний.
2.3 Коменти, лайки
Участь в дискусіях, хоча б і лайками, а краще повідомленням про своє ставлення, свою точку зору на будь-яку проблему, зрозуміло, збагачують спільноту. Ну і суспільство. Починаючи з власної ОТГ чи міста, бо, як відомо, сьогодні треба думати глобально, а діяти локально. Відтак формулюючи свою власну точку зору, добираючи аргументів, автор коменту рухає суспільство. Ну і зворотній погляд: поки в конкретній територіальній спільноті не буде налагоджено ефективний діалог, обговорення місцевих проблем, вона не зрушить від радянського (чи пострадянського) стану до європейського. А писати коменти - це робота? Залежить від ставлення автора.
2.4 Дописи
Ініціатива з початку обговорення певної теми - це ще більш вагомий внесок в розвиток спільноти. А учасник одержує в очах колег статус автора (чи блогера?). Зрозуміло, з часом він може перейти від коротких повідомлень у Фейсбуці до більш розлогих і відповідно оформлених текстів на блозі. Чи сайті? Чи у місцевих ЗМІ? Так а це ж ті самі блоги і сайти... Ну це вже громадянська журналістика.
2.5 Модерація
Модерування регіональної чи тематичної групи сторінки - найвищій ступінь сприяння розвитку спільноти. Модератор групи є членом редакції сторінки.
3. Батьки-засновники
22 перших учасника спільноти утворили її основу. Я намагався працювати з ними персонально. По-перше, нагадувати чи запрошувати до розмови, як вона старує в чергову п'ятницю, по-друге, можливо, проводити в приваті додаткові, більш тонкі й делікатні обговорення цієї теми. Адже зрозуміло, що приватний характер розмови дозволяє почути людину краще.
4. Навчальний курс
Чотири п'ятниці - це можна розглянути як навчальний курс (майстер-клас) для колег, які не проти з часом і самим стати модераторами. Так а ми ж не вміємо... Так а можна ж цього навчитись. Чи для початку просто пересвідчитись, що це таки певна робота, хоч нічого надто складного тут тема. Як є бажання навчатись. Повертаємось до мотивації, політичної позиції чи то ставлення до громадської роботи, співвідношення освіченості і поінформованості.
Ну от, такі результати, переходимо до обговорення.
5. Підсумки
Додаток
Як хто хоче познайомитись більш детально із якісним складом спільноти, то треба поглянути ось що: 1, 2, 3, 4.
Хотів би застерегти колег, що не є лібералом. Навпаки, я консерватор, український республіканець. В зв’язку з тим, що республіканська політична течія в США обрала собі за лідера особу вельми контраверсійну, ПІДКРЕСЛЮ-ми, українські республіканці. Не американські й не італійські, де до прикладу, ІРП як найстаріша політ/сила є ліберальною-за суттю.
ВідповістиВидалитиАбсолютно згоден! Будь-яка партія, що має назву Х, в кожній окремій країні подає, формує власне бачення і власну картину світу. Яка в іншій країні може сприйматись геть інакше.
ВидалитиДо речі, не хочете додатись до кола авторів?
Видалитиhttps://ukr-cons-cd.blogspot.com/
Подумаю...
ВидалитиБалачками систему бур'ян освіти не змінити
ВідповістиВидалитиБалачками нічого змінити не можна - це правда, але зміни будь-чого починаються саме з діалогу, обговорення тексту. Може Біблії. Може памфлетів Руссо і Вольтера, а може і Капіталу.
Видалити